12 May 2011

[video] suatu hari di felda tene, besut

salam alayk'

finally, ambo doh pong kelik ko kampus mula. cuti 3 minggu sero mace meta jah. lo ni, doh setak kelah doh. saing2 hok buke uia baru nak setak cuti deh. nak buat guane, akademik kalendar ni tak supo denge u lain. hok maso ngaji ni jah nak rasa ngaji, pahni dah kijo, dop sero doh lagu ni.

taim cuti arituh, ambo sempat join duo progre baktisiswa. dio mace g berbakti loh kat desa2. ujung bule 4 tuh, ambo g perlis, awa bule limo tuh, ambo g besut pulop. dok sempat pong nak kelik johor. eh, dop jgop, ambo sempat dok umah dekak limo hari tuh. pahtu lo ni, shotsem start doh.

ho nih nok oyak nih. pasa baktisiswa arituh, ambo sero, rating dio buleh la 3 bite, dok hebat ngat, dok teruk mano. kiro okay jah. sedak2 gop, sedak make jah, mugo mok nge pok angkat ore sene. progre dop hebat mano doh ore kapung dop rama join. ni ambo banding denge hok duo lagi yang ambo doh g. mulo2 dulu kat penang, pahtu perlis, ni kat besut. baru ambo tahu hok sep2 besut ni ore klate blako, buke lo ganu mano sep dio. kalu dale map meme daerah dio dale kawase ganu doh.

dekat kawase felda tene tuh, takdo banyok mano kawase hok sedap nak g derak. kalu nak g kube air panah, terbaik! sebab dio dekat denge La Hotsprings. 10 minit ado, dekak jah dekpong. ambo de gi duo kali. sedap air dio, hile sumo stress dale palo otak. natural gitu. uisy, dah paje gop ambo nulis nih meta lagi ado kelah pulop. ambo beransur dulu deh. laye lo duo video hok ambo de buat. mugo arituh ambo pege jawate jadi head multimedia. dde la wak video. video beso2 jah. dop ganah mano. amatur2. enjoy.



bergotong-royong


hok ni video sep2 ambo buat aerobik. come jah sumo .ado lagi video ambo buat, hok full tu nak upload ko youtube tak dde jah. tenet selow dekpong. papo pong, bereh. ambo ciao dulu.

*saje2 try tulis dalam dialek klate. kalau ada ore klate hok baco tu, sila komen kot2 salah silap. ambo nih baru 4 tahun saing denge ore klate. dop biso mano. dah buleh famili angkat baru dok klate, keno gop blajo kecek sket2.  :D

3 comments:

mcm ni lah said...

assalamualaikum dan salam sejahtera,. terima kasih kerana menjadi follower yg ke 444,..

Sebiru Hari Ini© said...

qlate mung bau KFC..haha..klate spatutnye bau budu..berat2..

Faaizz d. Zul said...

macamnila budak baru belajar. XD