02 February 2012

denial; bila tersenyum pada pujian yang...


bukan selayaknya menyatakan kita.



salam alayk'

ada satu testimoni yang tulus dan ikhlas dalam folder video PMG aku. ini:


Tujuan pertama saya datang sini, saya memang nak sangat ikuti program yang ada unsur Islam… Bila datang sini, saya dapat benda tu. Saya bersyukur sangat sebabnya, ermm, dapatlah apa yang saya nak tu…. 

Yang kedua barulah saya nak pengisian “Menara Gading” tu… Yang utama tu, suasana Islam tu, saya dah rasa kat sini. Memang dah rasa sangattt dan bersyukurlah sebab dapat ikuti program ni. 

Ayah sebenarnya tak bagi pergi, tapi memang saya dah buat istikharah, memang dah nampaklah sebab untuk PMG ni. Dah banyak kali, dah 3 kali buat istikharah memang terasa kena pergi jugaklah. 

Terima kasih kepada semua yang memberikan pengalaman ni untuk saya, saya memang dah lama cari sebenarnya tapi saya tak jumpa program yang Islamik.
Sekian.



nah, secara personal, aku tak rasa jujur menghadam testimoni sesuci ini. aku rasa macam layaknya siapa dipuji cuma pada menyatakan yang ternampak lahir zahir pada maata peserta.


Confusing by syonic


sifat kata-katanya terapung,
sama ada ekspektasi dia yang terlihat melangit tinggi
ataupun aku yang terlalu kalamiti.
iyalah, peserta tak pernah tahu apa yang panitia bincangkan.

si adik ini sampai mengadu pada Tuhan pinta dimenangi izin bapanya. akhirnya dia berjaya bersama kami. si adik ini secara jelasnya mahu menghidupi gaya Islami. Alhamdulillah Tuhan izinkan pengalamannya dibina. pada Qiamnya, pada Ma'thuratnya, pada Dhuhanya, pada Syair-syair rintihan para ulama silamnya, pada rasa kebersamaannya...

tahu tak disaat merakam testimoni ni, lidah jadi kelu doh! 
dalam gigil jemari, dalam lincah akal, menta'kul
sama ada segala pahit jerih ini berada dalam hitungan Tuhan atau tidak.
sama ada yang menjadikan 3 hari itu terasa Islami termasuk aku atau tidak.



inzar kadang-kadang memang wujud ek dalam ibrah?
ah sudahlah. semuanya telah selesai.



baguslah kan?
bila komennya terlalu bagus.


untuk sekelumit kontribusi yang samar.



 *oh kemonla, maata itu typo


3 comments:

faten^.^ said...

inzar, ibrah dn maata tu mksudnya ap? ngeee ^.^ sy lemah skit bab2 perkataan cmni..

Faaizz d. Zul said...

faten

inzar - peringatan
ibrah - pengajaran

kalau tak silap.

maata tu tersilap taip. supposedly "mata", tapi malas nak backspace.

=)

faten^.^ said...

kesian kat key backspace tu, haha..oke..tengs..